Selasa, 4 Disember 2012

errmm..kehidupan asrama

Assalmaualaikum...


                       
DARJAH 6
-macam best jer tengok kaklong duduk asrama so tanam dalam hati nak duduk asrama bila dah form one
-then sejak dari hari tu bersungguhlah rasa nak duduk asrama..kalau along balik suruh dia cerita pasal asrama
-then ayah cakap kalau nak senang masuk asrama , amik arab walaupun hati tak nak amik arab , tapi kerana nakkan duduk asrama amik jugak arab tu


TINGKATAN 1
-Bulan 1 = punyer lerr bajet masuk tak menangis...macam tak ada perasaan..siap nasihatkan kawan-kawan yang menangis tu...
-then tetiba masuk bulan 2 start dah drama aku..menangis tak nak duduk asrama dan tak nak amik arab..
-dan baru aku tahu ..asrama kaklong berbeza gilerr dengan aku..rasa menyesal masuk asrama..huwaa... macam bagai langit dengan bumi...


TINGKATAN 2
-benda yang sama berlaku..still menangis dan tetap amik arab....
-walaupun pujuk ibu ayah untuk tak amik subject killer tu...


TINGKATAN 3
-still benda yang sama..menangis...huwaa...je...
-still amik arab jugak...
-mula-mula lepas exam PMR ..aku ingat arab aku gagal atas sebab tertentu...(dirahsiakan)
-Akhir tahun ,  dapat result..hihi..macam tak percaya je boleh dapat C...haha..tak percaya je.. ALHAMDULILLAH...Allah know what the best for me...




TINGKATAN 4
-still rasa HOMESICK...(bak kata kawan-kawan aku)
-duduk asrama yang sama dan still amik arab...haha..bahasa arab tinggi..berani ye amik..haha..
-bak kata orang tu..amik arab tu sebagai cabaran dalam hidup..lagipun tak rugi belajar bahasa al-quran,bahasa syurga...haha..betul cakap kau..tapi..aku masih takut untuk amik cabaran tu...
-then sekarang bulan 12...still amik arab..then tahun depan nak periksa SPM..markah arab aku...just 59 je..huwaa...
"ala kau tahu cakap je,usaha tak nak"suara halus berbisik
-memang kenyataan pun...aku tahu cakap je buat tak..=,="
-tapi untuk melepaskan perasaan yang terlalu bersarang dalam kepala...



(thankkatsesiapayangbaca..akuhargainya..TYSM)



P/S = haha...yang gambar atas tu betul sekali...walaupun aku tak suka arab tu..tapi result aku tak adalah teruk sangat..walaupun bagi orang pandai tu teruk..bagi aku okeylah..as long as I try...dan paling tepat sekali..aku mesti kene belajar menyukai arab baru feel belajar tu datang...dan ilmu yang nak diambil tu senang...haha...

one more thing...even aku benci duduk asrama..tapi kenangan terindah bersama K.A.M.I  S.A.H.A.B.A.T yang membuat aku semangat..sebab ALLAH KNOW WHAT THE BEST FOR ME...
Allah hantar mereka untuk jadi sahabat supaya aku kuat menempuh liku-liku kehidupan di asrama..THANK YOU ALLAH...


1 ulasan:

  1. enteresting...follow la blog sy. Allah Yubarik 'alaih..

    BalasPadam