Khamis, 15 Ogos 2013

Apabila Camera Di Tangan :D

Assalmaualaikum....

Cerita Sebelum Raya





                                                  nie time nak cari barang-barang nak raya....
nie ketupat ibu ayah yang anyam...haha....TAHNIAH kepada kaklong sebab berjaya anyam ketupat sesudah berumur 18 tahun..haha..cakap orang kau bila lagi... 

Pagi Raya,,,


untuk pertama kalinya pakai kain sampin...haha..dan untuk  ke berapa puluh kalinya membetulkan samping..samapi semua orang dah tak larat nak tengok dia betulkan samping...




                                                apabila budak PALAM bergabung..haha
Sesi photograpy...





                       haha..nampak tak ...kecomelan kitaorang semua tu.....haha....masukliftekansendiri ....

Selepas Zohor Balik Kampung ,,,


jumpa pulak dengan budak comel nie...haha...apa lagi jadi bahan untuk gambar kitaoranglahhh.. :)


nie adik beradik ibu...huhu...nie baru tiga orang....belum yang semua ada...






haha...suka ria kitaorang...haha...tulah bahaya bagi camera kat kitaorang....
nie bergambar dengan ayah..after penat betulkan tayar yang pancit tu


Cerita Raya Kedua,,,



                                                      nie time jejalan rumah acik...haha....

Open House rumah AFIFAH.. :))

pergi open house rumah afifah...hihi...puas jugak cari rumah dia....haha...akhirnya dapat jugak pergi rumah dia...thank to ibu ayah..sebab bawak mai pergi rumah dia...hihi...

Hantar Kaklong ke Palam



                                            anak-anak perempuan JOHARI & ROSILA..
                                           cehh !! sweeeeeeeeeeet nyerrrr....purple ...haha...

                                haha...ana tersenyum sebab kaklong belikan baju untuk dia :))

P/S : we love to take a picture cause every picture have their on value or memory  right  ???? betultakenglishmai... tapi naim pelik sikit...dia macam dah tak suka je amik gambar...kadang-kadang sampai kakak-kakak dia paksa untuk amik gambar...haha... !!!


Isnin, 12 Ogos 2013

Selamat Hari Raya :)

Assalamualaikum...



     
            SELAMAT HARI RAYA ... MAAF ZAHIR DAN BATIN :)

                hihi...dah raya kelima dah..baru nak update blog...haha..ada problem sikit..tahun nie raya macam hambar sikit....entahlah...tak tahu kenapa...feel raya kurang...hurmmm...tapi duit raya banyak...haha..hurmmm..tahun nie raya dengan keluarga maklong...huhu...tema tahun nie kebetulan sama pulak...BIRU...



haha..nampak tak....semua biru...huhu...lepas raya ...seminggu sekolah..then TRIAL SPM .... hurmm...buku baca macam tak baca...homework menggunung....hurmmm...tadi baru siapkan sikit...haha....rindu zaman kecik-kecik dulu...main bunga api...bila dah besar pegang bunga api...bila bakar bunga api tu macam tak ada feel tu....rasa macam membazir je beli bunga api...walhal...kalau dulu kecik-kecik...baru puasa first dah minta beli bunga api.....haha...tak retilah nak citer panjang-panjang...letak gambar jelahhh...

Jumaat, 2 Ogos 2013

Ramadhan

Assalamualaikum


                               Terasa lama gilosss tak menaip..bulan ramadhan sibuk sikit...aktiviti full...ermmm...kat asrama tercinta macam-macam program yang nak dibuat...

  • Kem Penghayatan Bulan Ramadhan
  • Kem Nuzul Quran
  • Ihya Ramadhan
                            Macam-macam ceramah dengar ...hurmmm....nie kali terakhir puasa kat asrama...haha..dengan kawan-kawan...lepas nie semua dah berterabur kat bumi Allah kan?rasa sedih nak tinggalkan ramadhan nie...kepada yang puasa penuh tu TAHNIAH diucapkan...kepada yang tidak...selamat BERGANTI....haha....kalau kat sekolah aktiviti penuh gilosss..

  • bangun pukul 4.30 pagi...sahur
  • lepas tu buat apa yang patut,solat
  • 6.55 pagi pergi sekolah...
  • balik pukul 2.50 petang...
  • pukul 3.00  petang tuisyen sampai pukul 5.00 petang
  • lepas tu buat apa yang patut
  • pukul 6.30 petang amik makanan(tapi selalu nyerr mai amik pukul 7.05 malam)
  • abis berbuka,solat maghrib,baca al-mulk,solat isyak dan terawih
  • 9.45 malam prep sampai 10.45 malam
  • then minum malam,lepas tu tidur...
                   Ermmm...rutin yang berulang setiap hari cuma kalau kita orang balik sekolah awal je ada masa nak rehat lama sikit...haha....ayah cakap "tak apa tahun nie je mai berkorban sikit...nanti dah rehat lama dah"
ermm...sekarang nie dah balik untuk raya dah....ermmm..tahun nie...terasa terlalu kejap je ramdhan berlalukan....nuzul quran pun dah lepas dah , nie dalam tempoh lailatul qadar...sesiapa ada masa buatlah...

                 Itu je kot...assalmualaikum...moga ramadhan nie memberi kita semua seribu kebaikan ...insyallah....

                  
p/s : trial SPM 26/8.....