Jumaat, 2 Ogos 2013

Ramadhan

Assalamualaikum


                               Terasa lama gilosss tak menaip..bulan ramadhan sibuk sikit...aktiviti full...ermmm...kat asrama tercinta macam-macam program yang nak dibuat...

  • Kem Penghayatan Bulan Ramadhan
  • Kem Nuzul Quran
  • Ihya Ramadhan
                            Macam-macam ceramah dengar ...hurmmm....nie kali terakhir puasa kat asrama...haha..dengan kawan-kawan...lepas nie semua dah berterabur kat bumi Allah kan?rasa sedih nak tinggalkan ramadhan nie...kepada yang puasa penuh tu TAHNIAH diucapkan...kepada yang tidak...selamat BERGANTI....haha....kalau kat sekolah aktiviti penuh gilosss..

  • bangun pukul 4.30 pagi...sahur
  • lepas tu buat apa yang patut,solat
  • 6.55 pagi pergi sekolah...
  • balik pukul 2.50 petang...
  • pukul 3.00  petang tuisyen sampai pukul 5.00 petang
  • lepas tu buat apa yang patut
  • pukul 6.30 petang amik makanan(tapi selalu nyerr mai amik pukul 7.05 malam)
  • abis berbuka,solat maghrib,baca al-mulk,solat isyak dan terawih
  • 9.45 malam prep sampai 10.45 malam
  • then minum malam,lepas tu tidur...
                   Ermmm...rutin yang berulang setiap hari cuma kalau kita orang balik sekolah awal je ada masa nak rehat lama sikit...haha....ayah cakap "tak apa tahun nie je mai berkorban sikit...nanti dah rehat lama dah"
ermm...sekarang nie dah balik untuk raya dah....ermmm..tahun nie...terasa terlalu kejap je ramdhan berlalukan....nuzul quran pun dah lepas dah , nie dalam tempoh lailatul qadar...sesiapa ada masa buatlah...

                 Itu je kot...assalmualaikum...moga ramadhan nie memberi kita semua seribu kebaikan ...insyallah....

                  
p/s : trial SPM 26/8.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan